Pozycjonowanie jest nieodzowne, jeżeli prowadzisz biznes w internecie, zwłaszcza w ostatnich latach. Przy tak ogromnej konkurencji wśród sklepów czy usług w internecie, wysoka pozycja w wyszukiwaniu Google to klucz do sukcesu firmy. Nieważne, czy próbujesz samodzielnie wypozycjonować swoją witrynę, czy chcesz skorzystać z usług agencji SEO, warto wiedzieć na co zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu. Oto najważniejsze czynniki.

Wartościowa treść – zadbaj o content na stronie

Treść to pierwszy i najważniejszy filar pozycjonowania strony. W kategorii contentu wyróżnia się kilka kluczowych aspektów, celów do których należy dążyć. 

Ilość treści na stronie

Co do zasady, jeżeli treść jest powiązana tematycznie z działalnością, im więcej treści tym lepiej. Po prostu jest większa szansa na to, że nasza strona trafi akurat do pożądanego użytkownika. Warto jednak, by poszczególne treści były ze sobą połączone tematycznie i linkami do kolejnych, o tym jednak szerzej przy kwestii linkowania.

Co powinno być w treści?

Przede wszystkim, treść powinna zainteresować użytkownika, jednocześnie dostarczając mu wartościowych informacji. Nie sprawdzą się więc stricte reklamowe frazesy czy puste slogany bez wartości merytorycznej. Najlepiej połączyć atrakcyjny styl z przekazaniem kluczowych informacji o danym temacie, bez zbędnego lania wody.

Treść musi być unikalna

To chyba najważniejszy aspekt dotyczący treści na stronie. Algorytm Google bardzo ceni sobie unikalność tego, co znajduje się w witrynie. Po prostu daje to szansę, że użytkownik dowie się czegoś nowego. Należy unikać kopiowania treści, zwłaszcza dosłownego. Wyszukiwarka uznaje takie treści za niewarte pokazywania wysoko w wynikach wyszukiwania. Najczęściej problem plagiatu czy po prostu takiej samej treści dotyczy opisów produktów w e-commerce, ale należy się tego wystrzegać w każdym biznesie.

Powielanie treści wewnątrz strony

Duplikacja treści w obrębie jednej witryny może jej zaszkodzić i uniemożliwić zajęcie wysokiej pozycji w Google. Chodzi o sytuację, gdy ten sam produkt czy temat pojawia się pod różnymi adresami url w obrębie witryny. Działa to podobnie w przypadku stronicowania lub filtrowania w ramach jednej kategorii, np. w sklepie internetowym. Google wówczas traktuje jako wartościową tylko jedną wersję – reszta jest uznawana za mało wartościowe kopie, duplikaty.

Linkowanie – wewnętrzne i zewnętrzne

O co chodzi z linkowaniem? Polega na umieszczaniu w tekście odnośników do innych stron lub podstron. Rozróżniamy linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.

Zadbaj o linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne jest przydatne pod kilkoma względami: pomaga utrzymać użytkownika dłużej na stronie, pozwala przekierować go do kolejnych stron w ramach domeny, zwiększyć liczbę odsłon, ułatwić poruszanie się po stronie i ostatecznie podwyższyć pozycję w wyszukiwarce. Umieszczenie linków w tekście w logiczny sposób i zgodnie z dobrymi praktykami SEO pozwoli osiągnąć te cele bez dużego wysiłku.

Pozyskaj linki do swojej witryny – linkowanie zewnętrzne

Innym aspektem, na który warto zwrócić uwagę jest linkowanie zewnętrzne. Polega na umieszczeniu linku do swojej strony, którą chcesz umieścić wysoko w wynikach wyszukiwania, na zewnętrznym serwisie. Dlaczego jest to istotne? Google i jego algorytm uznają, że jeśli do jakiejś strony prowadzą linki z wielu witryn, to jest wartościowa i godna uwagi.

Przejrzysty kod oraz nawigacja po stronie

Przy pozycjonowaniu znaczenie mają także kwestie techniczne. Zwróć uwagę zwłaszcza na 3 aspekty: kod i interfejs użytkownika.

Google nie z każdym językiem kodowania radzi sobie tak samo. Najbardziej docenia kod w HTML, natomiast gorzej radzi sobie z Javą i Flashem, z tego względu odradza się stosowanie tych dwóch ostatnich na pozycjonowanych witrynach. 

Użytkownicy są przyzwyczajeni do pewnego sposobu budowy strony internetowej. Zwróć uwagę na to, by nawigacja po witrynie była intuicyjna, bo to także ma znaczenie dla algorytmu Google.